onsdag 25 november 2009

Bandkanta eller kantbanda?


Jag har varit så rädd för att sy kantband i trikå eller muddväv!
Varför??
Man kan bli så trött på sig själv ibland.
Men jag är en sån, en sån där som måste gå och fundera ett tag på hur man ska göra, och gärna kolla upp det sådär 20 gånger också innan jag gör något som jag tror verkar så svårt.
Oftast (som nu) visar det ju sig att det inte alls är så svårt, till min stora förtjusning :D
Men samtidigt så grämer man ju sig lite för att man inte gjort det tidigare, fast å andra sidan kanske det inte alls gått lika smidigt om jag inte kollat upp det 20 gånger??

Så nu kan jag inte få nog av att bandkanta.
Tur att Lillan behöver en påfyllning av klänningar/tunikor då!

9 kommentarer:

Madelene sa...

Helt underbara klänningar! Och visst är det roligt att Kantbanda :0D

WilleBus sa...

Så fina klänningar hon får!!!

Therese sa...

Superfina tunikor!! Å visst är det kul när det funkar med bandkantaren!! Min hade en dag från helvetet igår när jag skulle kanta en body - men tillslut så!!! Du har inga probs med din eller? Ser iaf inte ut så på bilderna!!

Lina sa...

öhhh, använder ingen bandkantare...
jag syr och vänder och syr igen??

Therese sa...

Haha - ja det förklarar ju varför du slipper svära ve och förbannelse :-D!

Fangoria sa...

Ja kantbandning kan vara rätt kul, om det funkar =)
Vilken fin modell på klänning du har!

Erica sa...

piratklänningen, lika fin den!!!

Johanna sa...

Verkligen hur fint som helst med ett vitt kantband! Joline äääälskar sina nya kläder!

h. sa...

Heej, vad kul med en ny blogg att få inspiration av. Superfina kläder du gör.

tack för kommentaren!