torsdag 14 april 2011

Hello!



Jag gillar verkligen inte Hello Kitty, men min Lillan älskar henne. Jag vet inte vad det är som får alla barn att avguda henne? Det är som om hon dras till ALLT som har Kitty på sig.
Och jag tänkte att hon inte bara skulle få godis i sitt påskägg, så en Kitty kanske är rolig att få i ägget? Och så kanske hon inte tjatar så mycket om kläder med Kitty? ;)

Mönstret är ursprungligen med ett annat huvud, men lite ändringar så blev det så här.
Nästa gång ska jag göra en knappt synbar hals, den blev lite vobblig. Klänningen är avtagbar men rosetten fastsydd. Nästa får nog en rosett med kardborre så man kan byta ut den. Tyckte alltid det var roligt att byta kläder på mina dockor när jag var liten.

Detta är mitt första gosedjur eller docka, vet inte riktigt vad man kallar det :)
Det var jättekul att göra och nu har jag fått mersmak, så fler lär ni nog få se!

2 kommentarer:

WilleBus sa...

Jag är övertygad om att hon kommer att älska henne. Bus är besatt av Spindelmannen... Hur händer sånt? ;)

KlaramedK sa...

Det var den finaste hello kitty jag sett!!
..som pojkmamma undrar jag oxå vad det är med hello kitty!!

läste dina inlägg på min blogg (även borttaget, hade inte behövt ta bort den) tack för din värme!!