tisdag 6 december 2011

Vintermössor till trollen


Igår fick jag äntligen tummen ur och gjorde vintermössor till mina älskade troll. Med vintermössor menar jag att dom är fleecefodrade. Det är fortfarande två lager jersey men också ett 11cm brett fleeceband inuti mössan, vilket gör den väldigt mysig och varm. Jag använde även en ganska tjock fleece så den blev riktigt varm. frk Rosette har gjort en jättebra tutorial om hur man gör. Ifall ni blir sugna på att göra en själva.

Är ni inte sugna på att göra en själv så kan ni alltid maila mig, så kan jag sy en, 100kr/st :)

Mönster: Mitt som jag ständigt småändrar

Material: Jersey från Mischas i Tyskland, och fleece från lokal tygaffär som tyvärr inte kommer ihåg namnet på.

Ett stort GILLA på detta är att syskonmatcha, i love it! Tycker det är hur fint som helst och gärna samma mönster men olika färger.

1 kommentar:

Unknown sa...

Men så fina, de där tygerna är ju underbara! Vad kul att tut. kom till användning!